Pagina's

zaterdag 12 april 2014

Budget Tips Balkon Moestuin

Een aantal weken geleden schreef ik al een stukje dat ik was begonnen met het aanleggen van een moestuin. Deze moestuin kan ik alleen realiseren op mijn balkon en het is dus echt een 'leef-je-uit' activiteit.

Ik heb geen zeeën van ruimte en wil daarnaast ook nog plek overhouden voor een zitje, de was en de vuilnisbak. 

Ik heb dus op een gegeven moment een hobby tafel bij iemand weten te scoren via weggeefgroep 020 Amsterdam op Facebook. De borden kocht ik bij de kringloopwinkel of vond ik op straat. En beschilderde ze met porcelein stiften. In m'n eigen Blond Amsterdam stijl! 



Kocht zaadjes bij action, kreeg stekjes /zaadjes van familie en vrienden en ging aan de slag.

Het op laten komen van de stekjes deed ik in de mini kas (op de ikea planten afdeling)  die ik kreeg van m'n moeder. Hieronder gedeeltelijk te zien.


En aangezien mijn achterramen op het zuiden zijn, groeide het als kool. 

Ik moest dus grotere potten aanschaffen om ze meer ruimte en voedsel te geven.

Ik had nog een stevige boodschappentas  van de Action. En knipte daar de handvatten vanaf. Ik hield een kweekzak over en deed er biologisch/ vruchtbare aarde in van hoe toepasselijk: Moeder Aarde, deze is voor €3 te koop bij de Ekoplaza. En hevelde de wortel plantjes over. 


Als je nu de plantjes ziet in die grote tas, zul je in eerste instantie het iets overdreven vinden. Maar wanneer het eenmaal gaat 'wortel schieten' heeft het de ruimte wel nodig. 

Ik vind dit een goedkope oplossing maar ook een fijne. Het scheelt weer in de portomonee en van creativiteit word ik blij! En je hebt er een leuke kweekzak door! 

Ook heb ik zonnebloemen gezaaid en die groeien ook ontzettend hard. Bij de action zag ik plastic potten die na gebruik, gerecycled kunnen worden. Niet duur: €1,39 en daarbij dus een milieu vriendelijk budget koopje. 


Daarna moesten ook de uien in een grotere bak/pot worden gezet. Ik had een bak over. Ik maakte er een gat in, in de bodem en plantte de uien over in de grotere bak.


Het mooiste is nog het volgende: ik realiseerde me, dat ik geen planten stokjes meer had. Ik ben toen naar beneden gegaan langs het Thaise restaurant en vroeg om saté prikkers. Natuurlijk hadden ze die en kreeg ik ze gewoon gratis mee!

Zo zie je maar weer. Als je je creatieve geest gebruikt kom je een wel eind en hoef je niet duur te doen in een tuincentrum. Nergens voor nodig! 

Wie is er ook aan het balkon moestuinieren?!

Laat een reactie achter hieronder!! 

XOXO 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een reactie achter